TEDEN OTROKA – 2. 10.–8. 10. 2023

ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI

Radovednost pomeni zanimanje za različne stvari. Vodi nas k odkrivanju sveta okoli nas in raziskovanju znanja. Ko smo radovedni, se »aktiviramo« in začnemo raziskovati tisto, kar nas zanima. Z radovednostjo napredujemo, prihajamo do novega znanja, novih izkušenj in spoznanj.
Otroci kažejo radovednost s spraševanjem ter željo po odkrivanju nečesa novega. Otroci so radovedni do vsega, kar počnejo, kar opazujejo. Skozi igrivo raziskovanje zadovoljijo svojo radovednost in jo na ta način razvijajo. Otroci niso zaznamovani s predsodki, domnevami ali zgodovinskim okvirom, ki lahko razblini to, kar opazujejo in spoznavajo. Radovednost pomaga otrokom odkrivati in razumeti svet.
Najpogostejše otroško vprašanje je “zakaj”, odgovor pa se najpogosteje začne z “zato”. In zato tudi takšen naslov letošnje osrednje teme.

Zakaj osrednja tema “Zakaji in zatoji radovednosti”?

Del radovednosti sta tudi samoraziskovanje in spraševanje, ki pa ju med odraščanjem izgubljamo. Ko prenehamo biti radovedni, se konča želja po novem znanju in konča se tudi naš lastni razvoj. To preprosto pomeni, da moramo radovednost skrbno negovati in jo ohranjati. Na to želimo opozoriti z letošnjo temo.

Tako so vsem v razmislek napisali v Zvezi prijateljev in mladine Slovenije.

Za nami pa je čudovit teden otroka. Zares se lahko tako imenuje, saj smo dejavnosti, ki smo jih počeli v tem tednu predlagali učenci naše šole. Naši suševci so naredili poizvedbo v razredih, nato so predloge strnili in jih zapisali na dva lična plakata. Prvošolci in tretješolci so izdelali jesensko sceno, ki so jo ostali razredi ves teden dopolnjevali. In kaj smo počeli?

V ponedeljek zjutraj smo se ob 7.50 zbrali v našem večnamenskem prostoru. Za uvod smo skupaj zapeli pesem Lepo škrlatno je drevo, katere besedilo je bilo del scene. Nadaljevali smo s poslušanjem modrosti Mihe Kosa, ambasadorja Tedna otroka 2023:

“Brez radovednosti človeštvo ne bi preživelo. Radovednost rodi ustvarjalnost, ta pa naprej inovativnost in podjetništvo. Vendar to ne gre čisto samo od sebe. Potrebno je vlagati energijo, ki se ji reče: »USTVARJANJE VARNEGA OKOLJA ZA DELANJE NAPAK«! Lastne napake so najboljša šola. Na lastnih napakah se učimo. Na lastnih – ne na tujih. Zato je tako pomembno, da napake dopuščamo, jih nagrajujemo in nikakor ne kaznujemo. Dopuščanje napak pomeni spodbujanje radovednosti, ustvarjalnosti in učenja. Kaznovanje napak pomeni ubijanje radovednosti. Einstein je dejal: »Kdor še nikoli ni naredil napake, še nikoli ni ustvaril ničesar novega.”

Nato smo ob skupinskem medvrstniškem reševanju križank z geslom RADOVEDNOST doživeli letošnjo poslanico ob tednu otroka. V podaljšanem bivanju pa so se otroci na igrišču pomerili v vselej zanimivi igri Med dvema ognjema.

V torek so naši glasbeniki prinesli glasbila, katera se učijo igrati v glasbeni šoli. Predstavili so nam jih in nanje zaigrali. Videli in slišali smo široko paleto raznolikih inštrumentov: sintetizator, harmonika, citre, kitara, oboa, saksofon, violina. Prvošolce in tretješolce je obiskal policist in jih poučil o varnosti v prometu. V podaljšanem bivanju so se učenci ta dan igrali skupinske igre, risali s kredami in izdelovali stvaritve z igračami konstruktorji. Izdelki so lepo dopolnili našo sceno, ki je postajal vsak dan bolj barvita.

V sredo smo imeli daljši aktivni odmor. Igrali smo se priljubljeno igro: Kraja stožcev. Drugošolce je obiskal policist in jih poučil o varnosti v prometu. V okviru projekta Kulturna dediščina domačega kraja, smo si ogledali mlinarsko obrt v Tomažinovem mlinu ter čevljarsko obrt pred hišo s črno kuhinjo v Hotedršici. V podaljšanem bivanju so si otroci ogledali prvi del risanega filma V osemdesetih dneh okoli sveta.

V četrtek so otroci v šolo prinesli svoje priljubljene knjige. Razporedili so se po vsej šoli in brali: po skupinah sami ali drug drugemu, sedeč na sedalnih vrečah ali ležeč na blazinah. V podaljšanem bivanju so si učenci ogledali drugi del risanega filma V osemdesetih dneh okoli sveta.

V petek so učenci v šolo prinesli svoje igrače. Igrali so se eno šolsko uro, nato pa še popoldan v podaljšanem bivanju. Ta dan smo za zaključek Tedna otroka napravili še evalvacijo. Učenci so na lističe zapisali najbolj radovedna vprašanja in dejavnost, ki jim je bila v tem tednu v šoli najbolj všeč. Izpostavili so:

  • igranje z domačimi igračami  IIIIIII
  • risani film  IIIIII
  • igra Kraja stožcev  III
  • glasbeniki in njihova glasbila  III
  • branje  II
  • igra Med dvema ognjema  II
  • kokice
  • križanka
  • ogled Tomažinovega mlina
  • policist
  • jutranji skupni pogovori
  • ko sem se v OPB naučila skakati s kolebnico

                                           Darja Merlak, vodja Tedna otroka na POŠ Hotedršica